29 december 2015

Vacker morgon


Vilken vacker morgon! Soluppgången som en isglass. Jag ska strax äta frukost och därefter blir det nog en skidtur. Ska fortsätta att se vilka spår som finns nära huset. Skulle bra gärna vilja se även djuren. Att döma av gårdagens skidtur (se julbloggen) så är det mycket som rör sig både på åkern och i trädgården.

I eftermiddag blir det julafton på nytt när vi ska fira med makens systrar med familjer samt hans föräldrar. I stället för blommor till värdinnan har vi köpt en champinjonodling. Vi köpte en till oss själva också. Det ska bli jättespännande att testa. Hoppas att hon och hennes familj också tycker det. Jag vet ju att de är väldigt förtjusta i champinjoner.

4 kommentarer:

Veronica sa...

Javisst är det vackert med den krispiga snön. Min man ville oxå skotta gångar i trädgården men jag sa Nej! Låt den ligga så länge den gör det.
Även fast jag inte gillar att frysa så är det vackert :)

God fortsättning!

Kram

Meta sa...

Ja det är vacker nu bäst att njuta så mycket man kan. Ingen vet hur länge det ligger kvar. En bra present har också kikat på den men har ingen bra plats att ha den på än. Får kolla hur det går för dig. så kanske....
Ha det gott idag
Kram Meta

lavendia sa...

Det var nästan onödigt vackert. Här ligger det också litet snö, men inte tillräckligt för skidåkning. Maken hoppas på att det görs snö till spåren. Gott nytt år. / Britt

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Så vackert! Avundas lite ditt snö täcke. Jag gillar snön men vill ha den till julen sedan kan det nästa vara..
Här är det ännu grönt. Vi fick ett par snö flingor i Söndags om jag minns rätt men de förvandlades till regn..
Ha det så bra :)