3 maj 2016

Blå vitsippa

Är hemma från jobbet med magsjuka. Inget roligt alls. I går var jag helt utslagen, men i dag kan jag i alla fall vara uppe och röra på mig. Fast när jag vaknade i morse så upptäckte jag att även maken hade insjuknat.

Tur att det finns datorer och sociala medier så att man har något lagom att greja med. Jag tog den här bilden i söndags. Den föreställer vitsippan Royal Blue som jag köpte från Spezialplant för två år sedan. Nu står den i full blom för andra gången och sprider sig som bara den. Jag tycker att den är så fin, även om det egentligen är lite märkligt med en blå vitsippa.

8 kommentarer:

lavendia sa...

Usch då! Nog låter det fel med en blå vitsippa, men jag är också så glad för min. Min har bara dykt upp av sig själv - fågel eller något.
Krya på er! / Britt

Meta sa...

Kanske skulle den heta nåt annat för att göra sig till rätta.Den är söt jag har åxå någon som inte heter så som din.mins inte riktigt vad det var för namn.
Ha nu en fin onsdag och krya på er.
Kram Meta

Rost och rädisor sa...

Visst är sippan fin, jättefin!

Nej, jag har inte tjuvstartat med ärtsådden! Faktum är att jag tänker vänta nån vecka till och sen förgro inomhus för utsättning i slutet av maj eller början juni. De växer så fort så man hinner ändå med två, tre omgångar och störbönor väntar jag ytterligare nån vecka med.

Ha det så gott
/Anette

Rost och rädisor sa...

Krya på dig glömde jag att säga!

Rost och rädisor sa...

Hej igen!

Sockerärtor sår jag i flera omgångar.

Rost och rädisor sa...

Jag menar en ny omgång sex-åtta veckor senare satta på ett annat ställe för att förlänga säsongen:-)

Anonym sa...

Krya på dej!
Fina sippor!

Anita sa...

Hoppas att magsjukan är borta nu så du kan njuta av det fina vädret, dom brukar ju inte hålla i sig så länge. Royal Blue har jag också, den är vacker. Mina olika vitsippor har börjat visa sig nu men det är sent i min trädgård.

Ursäkta sent svar på din fråga om glansmalva. Jag gör ett uppehåll med glansmalvan i år. Jag har sått vit blomstertobak som jag ska ha där jag brukar ha glansmalvan. Spännande att pröva lite nytt. Men nästa år är den nog tillbaka igen.

Kram och krya på dig
Anita