4 november 2016

Skördelycka i november


I går singlade snöflingor ner utanför fönstret och jag skördade färskpotatis, morötter, sallat, mangold, rosenkål, vindruvor och plockade blommor till en vas. Så härligt!

Gott blev det också tillsammans med köttbullar och gräddsås. Äppekakan till fikat var inte heller du. Tänk att det är november! Och vilken tur at jag skördade så mycket i går - i morse klev jag upp till rejäl frost och en termometer som visade 6,4 minusgrader.

***
Carina, jag hittar fortfarande inte till din  blogg. Har du lust att skriva URL-adressen?

6 kommentarer:

Carina sa...

Vilken härlig skörd och vilket fint ljus i bilden. Det sista är skönt så här års. Jag hade en fantastisk dag ute igår efter en rejäl frostnatt med ungefär lika många minusgrader här. Alla krukor kom in och packades ihop.

Skumt att du inte hittar sidan. Jag kanske måste tömma min egen cache och börja från 0 och se vad som händer. Men här följer en länk som fungerar för mig... Det kan vara som så att du inte hittar för att sidan ligger kvar i din cache med en pekare mot det gamla trots att adressen är densamma.

http://www.4seasonsbycarna.com/

Kram, Carina

Carina sa...

hej igen!

Jag rensade cachen, alltså all webbplatshistorik i min webbläsare, Du kan klicka på det under inställningar. Var beror på vilken webbläsare du har. Jag använder chrome och där ligger menyn till höger som en rad punkter. Där väljer jag 'history' eftersom jag kör engelsk version.

Sen prövade jag att googla 4 Seasons by Carna och det kommer upp ett antal olika sidor. Jag kom direkt till sidan. Hoppas det fungerar för dig nu. Annars kommer jag säkert se det här när jag läser hos dig :)

Kram, Carina

LINDA sa...

Hej Carina!

Nu kommer jag till sidan och det går bra. Men nu kan jag inte kommentera. Har försökt tre gånger och får upp texten "page cannot be found". Vad gör jag nu?

;)
Kram
Linda

Meta sa...

Det är inte illa att ha skördat så mycket gott i november men här är det slut nu 20 cm snö kallt och blåsigt idag Gillat inte. Hoppas det blir kortvarigt då kan jag asseptera det. Vi har lite för mycket att göra på huset än.
Ha nu en fin helg
Kram Meta

Rost och rädisor sa...

Det är inte dumt att kunna skörda fortfarande. Man uppskattar det sista lika mycket som det första.
Allt gott
/Anette

Anonym sa...

Ja, det var nog i sista minuten.Har hört att det är snö på många ställen i Sverige.
Köttbullar, brunsås o s v, vad gott det ser ut!!!!!
Ha en fin dag!